05 April, 2011

haih . alahai hidup . : (





betul laa kate orang hidup kalau tak ade tujuan tak kan kemane-mane . dalam hidup kalau kite ade cite-cite mesti hidup kite senang sebab kite dah tahu ape tujuan kite hidup . kalau kite tak derh cite-cite makne nye hidup kite melilau jewp laa . tak tahu mane arah yang nak dituju . huh . pening kan . sekarang nyh aku nak kejar balek cite-cite aku yang jauh kebelakang sangat too . aku yakin aku boleyh kejar balek kalau aku berusehe lagi . yeah . etu laa azam aku tahun 2011 nyh . aku dah tak nak jadi orang yang tak bergune . aku nak berjaye dalam hidup aku . aku nak makbulkan impian aku . kalau aku nak semue too aku mesti laa kene berubah . tak kan aku nak berdiam diri macam nyh . berharap sesuatu yang tak kan menjadi kenyataan . serious aku jeles sangat tengok orang berjaye . aku nak jadi macam too tapi sifat kemalasan aku menghalang semue too . aku kene kuat mengharungi dugaan nyh . aku nak bangun sendiri dengan kaki aku . bukan dengan kaki orang lain . sebenarnye bukan pasal kawan-kawan hidup aku jauh tersesat tapi sebab diri aku sendiri . kenape aku mesti set dalam kepale otak aku supaye nak jadi orang yang paling kuat ? arghhh , disebabkan bende nyh aku jadi teruk . sepatutnye aku dihantar kerh asrama untuk menjadi orang yang bergune tapi ape yang aku buad . nak jadi alaa alaa mafia kat dalam too . abaikan pelajaran untuk berfikir macam mane nak menguasai satu asrama too supaye mendengar kate-kate aku . walaupun aku berjaye buad semue too tapi macam mane pelajaran aku ? teruk sangat-sangat . aku terkejut kenape sebegini berubah care hidup aku . pelbagai masalah yang aku lakukan . terlajak perahu boleyh berundur semule tapi terlajak laku buruk padahnye . kalau aku tak berfikir macam too mesti aku dah berjaye sampai sekarang . aduhhh . aku menyesal sangat-sangat . kecewe kan mama dan babah . sepatutnye aku anak yang sulung tunjuk tingkah laku yang baek untuk adek-adek . tapi ape yang aku buad ? nak buad dorang menanges lagi pasal aku nyh . cukup laa . aku tak sanggup dah . hmm . ape nak jadi dengan hidup aku ? ape tujuan hidup aku ? gagal sekali tak bermaksud gagal selamenye . yeah . kalau aku berusehe mesti aku berjaye . aku bersyukur sebab aku dah jarang tinggal solat . THANKS GOD ! aku kene banyank-banyank berdoa dan berusehe nak capai cite-cite aku . aku nak tunjuk dekat orang yang aku boleyh berjaye . aku tak nak lagi orang malu kan mama dan babah . aku bersyukur dengan ape yang diberi dalam hidup aku nyh . terlalu cukup . thanks mama babah ! aku mesti berubah !

No comments:

Post a Comment

Small Cute Blue Gray Pointer